Standardy Ochrony Małoletnich w Hotelu Activa***
ZASADY OGÓLNE:
- Stosując się do wymogów obowiązującej ustawy opracowaliśmy standardy, które mają zapewnić osobom małoletnim bezpieczny pobyt w naszym hotelu.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że mogą one być kłopotliwe dla naszych Gości hotelowych, dlatego bardzo prosimy o zrozumienie i współpracę zarówno z recepcją jak i pozostałymi pracownikami jeżeli zaistnieje sytuacja, która je wymusi.
- Wszelkie procedury przewidziane standardami będziemy stosować w sposób racjonalny, z uwzględnieniem wszystkich zaistniałych okoliczności.
- Pracownicy hotelu będą w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wziąć tę okoliczność pod uwagę.
IDENTYFIKACJA MAŁOLETNIEGO I USTALENIE JEGO RELAJCI Z OPIEKUNEM:
- Identyfikacji dokonuje pracownik recepcji podczas zameldowania osoby dorosłej i dziecka.
- Osoba dorosła, pod opieką której jest osoba małoletnia, zostanie poproszona o okazanie dokumentu tożsamości lub paszportu lub innego dokumentu identyfikującego osobę małoletnią oraz wyjaśniającego relacje z osobą dorosłą.
- W przypadku jego braku zostanie poproszona o wypełnienie oświadczenia, w którym należy podać imię i nazwisko dziecka, adres zamieszkania, nr. PESEL oraz stopień pokrewieństwa z osobą dorosłą.
- W przypadku gdy osoba dorosła nie jest rodzicem ani prawnym opiekunem osoby małoletniej zostanie poproszona o okazanie zgody rodziców na wspólny wyjazd.
- Odmowa wypełnienia oświadczenia oraz okazania zgody będzie skutkowała odmową zameldowania w hotelu.
- Jeśli pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego z osobą dorosłą, z którą przebywa on w hotelu, wówczas dyskretnie informuje o tym przełożonego. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników hotelu.
JAK REAGUJEMY W PRZYPADKU GDY DOBRO MAŁOLETNIEGO JEST ZAGROŻONE:
- Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik hotelu jest zobowiązany, do reakcji na powyższe i do podjęcia stosownych działań.
- Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, gdy małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
- Działania, o których mowa w punkcie 1 powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji przełożonego.
- Pracownik może podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.
OSOBY ODPOWIEDZLANE ZA SKŁADANIE ZAWIADOMIEŃ O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA NA SZKODĘ MAŁOLETNIEGO I ZAWIADAMIANIE SĄDU OPIEKUŃCZEGO:
- Po powiadomieniu przez pracownika o sytuacjach przewidzianych w niniejszych standardach przełożony jest zobowiązany do oceny sytuacji, a jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji lub sądu opiekuńczego.
- W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik hotelu.
Wszelkie regulaminy i standardy obowiązujące w Hotelu Activa*** dostępne są na stronie www.hotel-activa.pl oraz w wersji papierowej u pracownika recepcji.
Standardy Ochrony Małoletnich w Hotelu Activa*** wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.