Hotel Activa

Standardy Ochrony Małoletnich w Hotelu Activa***

ZASADY OGÓLNE:

  1. Stosując się do wymogów obowiązującej ustawy opracowaliśmy standardy, które mają zapewnić osobom małoletnim bezpieczny pobyt w naszym hotelu.
  2. Zdajemy sobie sprawę z tego, że mogą one być kłopotliwe dla naszych Gości hotelowych, dlatego bardzo prosimy o zrozumienie i współpracę zarówno z recepcją jak i pozostałymi pracownikami jeżeli zaistnieje sytuacja, która je wymusi.
  3. Wszelkie procedury przewidziane standardami będziemy stosować w sposób racjonalny, z uwzględnieniem wszystkich zaistniałych okoliczności.
  4. Pracownicy hotelu będą w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wziąć tę okoliczność pod uwagę.

IDENTYFIKACJA MAŁOLETNIEGO I USTALENIE JEGO RELAJCI Z OPIEKUNEM:

  1. Identyfikacji dokonuje pracownik recepcji podczas zameldowania osoby dorosłej i dziecka.
  2. Osoba dorosła, pod opieką której jest osoba małoletnia, zostanie poproszona o okazanie dokumentu tożsamości lub paszportu lub innego dokumentu identyfikującego osobę małoletnią oraz wyjaśniającego relacje z osobą dorosłą.
  3. W przypadku jego braku zostanie poproszona o wypełnienie oświadczenia, w którym należy podać imię i nazwisko dziecka, adres zamieszkania, nr. PESEL oraz stopień pokrewieństwa z osobą dorosłą.
  4. W przypadku gdy osoba dorosła nie jest rodzicem ani prawnym opiekunem osoby małoletniej zostanie poproszona o okazanie zgody rodziców na wspólny wyjazd.
  5. Odmowa wypełnienia oświadczenia oraz okazania zgody będzie skutkowała odmową zameldowania w hotelu.
  6. Jeśli pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego z osobą dorosłą, z którą przebywa on w hotelu, wówczas dyskretnie informuje o tym przełożonego. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników hotelu.

JAK REAGUJEMY W PRZYPADKU GDY DOBRO MAŁOLETNIEGO JEST ZAGROŻONE:

  1. Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik hotelu jest zobowiązany, do reakcji na powyższe i do podjęcia stosownych działań.
  2. Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, gdy małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
  3. Działania, o których mowa w punkcie 1 powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji przełożonego.
  4. Pracownik może podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.

OSOBY ODPOWIEDZLANE ZA SKŁADANIE ZAWIADOMIEŃ O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA NA SZKODĘ MAŁOLETNIEGO I ZAWIADAMIANIE SĄDU OPIEKUŃCZEGO: 

  1. Po powiadomieniu przez pracownika o sytuacjach przewidzianych w niniejszych standardach przełożony jest zobowiązany do oceny sytuacji, a jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji lub sądu opiekuńczego.
  2. W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik hotelu.

 

Wszelkie regulaminy i standardy obowiązujące w Hotelu Activa*** dostępne są na stronie www.hotel-activa.pl oraz w wersji papierowej u pracownika recepcji.
Standardy Ochrony Małoletnich w Hotelu Activa*** wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.